torsdag 4 november 2010

Fast i sudoku...

...och jag är inte ensam.
Vad är det som gör att man blir fast? Är det den genialiskt enkla konstruktionen, de varierande svårighetsgraderna, eller är det den totala tillfredsställelsen när man löst ett svårt pussel?
Hjärngympa på hög nivå är det i alla fall.

För mig är sudoku avslappning.
Sudoku är det absolut enda som kan få min hjärna att utestänga alla andra tankar och som kan locka fram koncentrationen

I vardagen går min hjärna på högvarv, har alltid minst 3 tankar igång samtidigt och det gör att saker ofta strular till sig och blir fel. Ibland har man för många val att göra och det kan finnas många svar på en frågeställning, det finns rätt, halvrätt, halvfel och helfel.
Sudoku har endast en rätt lösning! den är självrättande och den ger mitt ego en liten lyckopuff när jag sätter den sista siffran på plats...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar