måndag 18 april 2011

Solljus...

.... väcker mig ur mitt vintervaccum. Nu känner jag hur orken återvänder och livslusten sjuder i min kropp. En kropp som egentligen inte tillhör mig. Så vem är jag?
Att finna sitt sanna jag är en resa över tid och rum, genom liv och död och att åter födas. Jag gick vilse i sökandet efter en ledig kropp och missade att jag egentligen skulle blivit en IGELKOTT.
En Igelkott? Hur täker du nu, undrar säkert du...
Jo tänk, krypa fram ur en lövhög på våren, vandra runt i ljummen sommarnatt. Känna doft av skog och fuktig jord. Vara rund och mjuk eller sticka taggarna ut. Leva livet under årets ljusa dagar. När vintern kommer, lägga sig till ro i ett varmt och mysigt lövhögsbo. Det är ett liv som skulle passa mig.....