...eller är det bara brist på fantasi hos vädergudarna?
Det är inte bara utomhus som stormar dragit fram och skapat oordning och kaos utan jag har även blivit ordentligt omruskad i hjärta och sinne. Det sista halvåret har livet tagit många oväntade vändningar och ställt saker på sin spets. Framför allt i arbetslivet där jag nu går en spännande tid till mötes med många nya utmaningar, men även privat har jag stött på hinder och rivit murar.
Kanske ledordet för 2012 ska bli acceptans. Att acceptera det oundvikliga, öppna själ och ögon, möta rädslor och finna att livet går vidare trots att det inte blev som man tänkt sig. Nyckeln till att finna rätt plats för bitarna i livets pussel och en form av inre harmoni kanske är att acceptera det man inte kan förändra, men också att förändra det som inte är acceptabelt.
2012 blir ett år med många slag att utkämpa, framför allt för mina barn och deras rätt till hjälp och stöd i skolan. Jag kommer stå upp för dem och strida för deras sak, men jag hade aldrig orkat ta den fajten om jag inte accepterat att mina barn är annorlunda och livet med familj inte blev vad jag tänkt mig.
Att acceptera är att finna ro.
tisdag 3 januari 2012
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)