måndag 26 oktober 2009
Öde, slump eller......
Oktober 2009
Små citat som träffade hjärtat började smyga sig in i min vardag.
"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart"
Ord som gjorde mig glad och som höll mitt goda humör uppe.
Delade med mig av små favoriter till vänner och arbetskamrater och "plockade fram" ett lite citat när jag kände att jag höll på att tappa humöret.
Citaten fick mig att börja fundera över hur jag ville leva mitt liv, hur jag ville vara som människa.
Och det är nu den stora frågan kommer: öde, slump eller förutbestämd livsväg?
Sedan i julas har det legat en trave böcker på min makes nattduksbord, vilka jag inte ägnat en tanke, men igår föll min blick på den översta boken och plötsligt finner jag mig själv sittande i fotöljen i vardagsrummet, läsande Finn din livsuppgift med munken som sålde sin ferarri av Robin Sharma.
En bok om att hitta sitt stora liv, finna lycka och växa som människa.
Små citat som träffade hjärtat började smyga sig in i min vardag.
"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart"
Ord som gjorde mig glad och som höll mitt goda humör uppe.
Delade med mig av små favoriter till vänner och arbetskamrater och "plockade fram" ett lite citat när jag kände att jag höll på att tappa humöret.
Citaten fick mig att börja fundera över hur jag ville leva mitt liv, hur jag ville vara som människa.
Och det är nu den stora frågan kommer: öde, slump eller förutbestämd livsväg?
Sedan i julas har det legat en trave böcker på min makes nattduksbord, vilka jag inte ägnat en tanke, men igår föll min blick på den översta boken och plötsligt finner jag mig själv sittande i fotöljen i vardagsrummet, läsande Finn din livsuppgift med munken som sålde sin ferarri av Robin Sharma.
En bok om att hitta sitt stora liv, finna lycka och växa som människa.
söndag 25 oktober 2009
En bloggares bekännelse....
De sista åren har varit en tid av stress, stark press och oro.
Mitt liv har varit en känslomässig "berg och dalbana" som drabbat alla i min närhet.
I september tog jag steget att gå ner i arbetstid för att lätta pressen och få tid till mig själv och mina barn.
Det beslutet har förändrat min syn på vad som är viktigt i livet och jag har påbörjat en inre resa att finna ro för själen och lycka i livet.
Du är välkommen att följa med på resan genom att ta del av tänkvärda citat och annat smått och gott jag kommer att skriva om i bloggen.
Mitt liv har varit en känslomässig "berg och dalbana" som drabbat alla i min närhet.
I september tog jag steget att gå ner i arbetstid för att lätta pressen och få tid till mig själv och mina barn.
Det beslutet har förändrat min syn på vad som är viktigt i livet och jag har påbörjat en inre resa att finna ro för själen och lycka i livet.
Du är välkommen att följa med på resan genom att ta del av tänkvärda citat och annat smått och gott jag kommer att skriva om i bloggen.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)