måndag 26 oktober 2009

Öde, slump eller......

Oktober 2009
Små citat som träffade hjärtat började smyga sig in i min vardag.
"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart"
Ord som gjorde mig glad och som höll mitt goda humör uppe.
Delade med mig av små favoriter till vänner och arbetskamrater och "plockade fram" ett lite citat när jag kände att jag höll på att tappa humöret.
Citaten fick mig att börja fundera över hur jag ville leva mitt liv, hur jag ville vara som människa.

Och det är nu den stora frågan kommer: öde, slump eller förutbestämd livsväg?
Sedan i julas har det legat en trave böcker på min makes nattduksbord, vilka jag inte ägnat en tanke, men igår föll min blick på den översta boken och plötsligt finner jag mig själv sittande i fotöljen i vardagsrummet, läsande Finn din livsuppgift med munken som sålde sin ferarri av Robin Sharma.
En bok om att hitta sitt stora liv, finna lycka och växa som människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar