Parkerade bilen på uppfarten och kliver ur.
När jag går mot huset fångas min blick av ett smalt spår av tassar i snön.
Fortsätter framåt och när jag tar i dörrhandtaget känner jag ett välbekant tryck i de nedre regionerna. Fort in i huset, kastar jackan på golvet och snabbt vidare in på toaletten.
När jag sitter där slås jag av tanken, varför är det så här???
Samma visa varje gång, oavsett om jag varit borta 10 min eller 3 tim, så är det som att trycka på en knapp när jag kommer hem.
På min näthinna frammanas spåret av katten i snön och svaret kommer till mig som en blixt från klar himmel: SJÄLVKLART!!! Jag kissar in mitt revir...
onsdag 3 mars 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Du är helt underbar!!! Jag kissade nästan ner mig av skratt!!! Kram från mig
SvaraRadera