lördag 13 mars 2010

Kallentoft en besvikelse...

Med ett omslag som har omdömet "Skippa Stieg Larsson, Kallentoft är bättre" skrivet väl synligt är det med stor entusiasm och höga förväntningar jag stoppar minneskortet till ljudboken i mobilen.
Hoppet om en spännande deckare grusas redan i inledningen.
Beskrivningen av den kvinnliga huvudpersonen Malin Fors upplever jag som rå med en sexuellt laddad underton, direkt tagen ur en mans fantasier om det kvinnliga psyket.
Att researchen är undermålig gör också att boken mister sin trovärdighet.

Trots detta låter jag berättarrösten mala på.
Jag är fast besluten att låta Mons Kallentoft och Sommardöden få min uppmärksamhet tills berättelsen är slut, men att jag låter Malin Fors återkomma och lösa mord i min mobil är föga troligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar