onsdag 3 mars 2010

Slår upp mitt fönster...

... släpper våren in.

Den svala vårbrisen sveper in genom fönstret och lämnar en frisk doft efter sig i rummet.
Jag låter mina lungor fyllas av vårluften och lyssnar på fåglarnas sång medan jag vädrar sängkläderna.
Jag låter fönstret stå på vid gavel tills golvbrädorna börjar kännas kalla under mina fötter.
Kylan som sprider sig från tårna och vidare i fötterna motas av den varma lycka som briserar likt en bomb och letar sig ut i varje fiber av kroppen.

Ännu täcker stora drivor av snö krokusrabatten, men luften darrar....

DET ÄR VÅR!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar