Vet inte hur jag ska beskriva den händelse som skedde i morse.
Det har varit ett par tuffa veckor och orken till allt, har varit obefintlig.
Ska som vanligt ta mig till jobbet med sällskap av "sommarmorden" men möts av en vagt bekant röst när jag stoppar hörluren i örat.
-Hallå, hallååå.
Rösten visar sig tillhöra en nära vän som jag inte pratat med på flera månader.
-Oj, jag hörde inte att du ringde säger jag.
-Det gjorde jag inte heller, det var du som ringde mig svarar hon.
Vi tyckte båda att det var en bra idé att se snart och när vi ändå hade varandra på tråden bestämde vi oss för att träffas över en caféfrukost nästa vecka.
Kände hur orken och glädjen återvände och känner mig nu riktigt uppåt.
Hur detta samtal kunde komma till stånd är för mig en gåta, min telefon är av vikmodell utan knappar på utsidan, den ligger dessutom väl förvarad i en mobilväska utan möjlighet att kunna öppnas av misstag....
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar