fredag 29 januari 2010

Barn av sin tid....

Dottern 8 år, börjar ta sina första trevande steg i att finna sina ideal och välja vilken livsbana hon ska slå in på.
I julas startade hon debatt om vanvårdade grisar och ville på egen hand förbjuda julskinka på vårt julbord. Det resulterade i att vi köpte en Glad, närproducerad ekoskinka till det fantastiska priset av 99:-/kg! En riktigt god skinka som alla åt med gott samvete.

Här om dagen, deklarerade hon att vi inte längre ska äta på resturan "Gyllene måsen" eftersom de skövlar regnskog till förmån för sin biffproduktion.
Detta har nu delat familjen i 2 läger, inte på grund av deras "fantastiska" hamburgare, utan av 5st rabattkuponger som ligger och bränner i makens plånbok!

Jag ser på min dotter och känner stoltheten som svämmar över, ännu är hon oförstörd och har föga aning om pengars makt och värde.
Jag står bakom henne i hennes ställningstagande och kommer att stötta henne i hennes kamp för en bättre värld för oss alla att leva i.

(Ser med spänning fram mot den dagen hon får sin far att inse att rabattkuponger sällan är mer värda en pappret de är tryckta på!)

2 kommentarer:

  1. Var rädd om detta kloka flickebarn. Hon kommer att bidra till att förändra världen till det bättre. Förstår att du är en stolt mor.

    SvaraRadera
  2. Underbara ungar! Hon kommer att gå långt din dotter!

    SvaraRadera