måndag 25 januari 2010

Bjud på lite lyx i vardagstristessen...

...ett SMS: jag hämtar barnen, ta dig lite egen tid.
Eller varför inte tappa upp ett hett bad, tända levande ljus i badrummet och låta vännen sjunka ner i det varma vattnet med lite rogivande musik i bakgrunden medan du lägger barnen?

Det är lätt att fastna i vardagens ekorrhjul där livet drar iväg utan att man riktigt hänger med.
Många bollar ska hållas i luften samtidigt för att få ihop jobb och familjeliv till en fungerande vardag.
Då är det lätt att tappa bort sig själv, glömma sina egna behov och sin parner.
Du tappar fotfästet och faller.

I jobbiga tider glömmer vi ofta att vårda våra relationer till de som står oss närmast, kanske då det behövs som mest.
Det är då ett enat vi slits itu och blir ett du mot mig.

Att göra det lilla i vardagen som står för uppskattning behöver inte vara så betungande, låt det enkla lysa upp och sätta guldkant på tillvaron.
Den dagen du faller, faller du mjukare när någon står brevid och tar emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar