...gör Renzo Aneröds Vildsvinet.
Kanske för att den utspelar sig i för mig välkända trakter och handlar om människor som ligger mig varmt om hjärtat. Människor som genom utanförskap i samhället dras in i en svart värld av rädsla, hat och grupptryck.
Man får följa en kurdisk familjs levnadsöden efter att de kommit till Göteborg på flykt från Irak.
Boken handlar om främlingsfientlighet, hederskultur och religion, men också om mod, livsglädje, vänskap och kärlek.
Vildsvinet, är den andra fristående delen av Renzo Aneröds triologi som utspelar sig i "extrema miljöer", subkulturer.
Boken känns mycket aktuell efter valet 19 september 2010 då Sverigedemokraterna tog klivet in i Riksdagen...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar