onsdag 21 april 2010

När själen inte orkar mer...

...tar kroppen över smärtan.
Ett effektivt sätt att få rörelsen att sakta av och dämpa farten i den hektiska vardagen.
Vid ett flertal tillfällen i mitt liv har kroppen tagit över och satt stopp. Jag hinner aldrig inse vart det barkar hän innan det är försent.
Har varit hos sjukgymnasten idag, som konstaterade att jag har en försvagning i handleden, men den verkliga smärtan i rygg/nacke/axlar till stor del påverkas av stress samt obalans i mitt känsloliv.

Om igen får jag ta tag i livet, försöka stärka mina trötta muskler med träning, slappna av och inte stressas upp av faktorer på jobbet som jag inte kan påverka, men framför allt måste jag finna en inre balans mellan glädje, sorg och ilska.

Idag är första dagen i resten av mitt liv, jag tar en kopp te och tänker på saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar