tisdag 16 februari 2010

Evolutionen och den fria människan.....

De finns de som ser människan som den främsta varelsen på vår planet.
Vi som kan och vet bäst, står över naturlagarna och skapar framtiden.
Trots människans tekniska framsteg och våra ambitioner att styra över våra liv, står vi närmare djuren än vi vill erkänna.

Vi är ett med naturen och precis som våra föregångare så styrs vi av årstidernas växlingar.
Likt fåglarna om våren väcks våra livsandar till liv av det återkommande ljuset, efter vinterns mörka tid.
Går du in i en affär möts du av tidningshyllor fulla av inredningsmagasin som basunerar ut "Så får du vårfint hemma" och "Möt våren med färg".
När solen skiner är det lätt att ryckas med av småfåglarnas iver att boa och fixa, man lockas att tro att sommaren är i antågande.
Men vintern ger inte upp så lätt, utan förvarning drar molnen in och vita flingor faller till marken.
Då vill vi likt björnen krypa ner i en skön bädd, gå i dvala och inte väckas igen förren våren tagit ett fast grepp och övermannat vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar