onsdag 6 juli 2011

Nedräkning pågår....

Snart är det semester och jag räknar så sakteliga ner de sista arbetsdagarna, men också dagarna fram tills vi träffar barnen igen. Barnen packade sina resväskor och åkte till mormor för att få lite extra ledigt medan jag och maken stretar oss igenom den sista sega veckan innan vi också får lov att slappa och ta dagarna lite som de kommer. Det hör inte till vanligheterna att barnen inte är hemma och trots att de varit borta 3 nätter så hörde jag mig själv ställa frågan till maken -Vad tror du barnen gör nu? De är så tysta!
Jag intalar mig själv att jag ska njuta av tystnaden och lugnet, vilket jag gör, men samtidigt känns det lite tomt i huset som brukar vara fyllt av ljud och rörelse. Ja ja, nedräkningen fortsätter..... om 3 dagar är huset fullt igen och jag kan njuta fullt ut av min första semesterdag!

1 kommentar:

  1. Hej jag heter Joanna och är 23 men när jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda vilken bakgrund man än har:)
    Så kolla gärna in min blogg:)
    Ps.Glöm inte att anmäla dig till min veckans blogg tävling och ha chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare/dag:)

    SvaraRadera