lördag 8 maj 2010

Växtkraft...

Jag sätter frö. Planterar små frön i land och kruka.
Det är fantastiskt att se hur mycket som verkligen ryms i det lilla fröet.
Mest fascineras jag av de lite större fröna, att från dag till dag se hur något sker under jorden, hur den släta jordytan reser sig, spricker upp och ur jordskorpan tränger sig en liten planta som vecklar ut sig och har blad stora som 5-kronor.
Det är inte storleken i sig som fascinerar utan att man kan se att något är på väg att hända, det gör du aldrig med de små fröerna, en dag finns den lilla plantan bara där utan att du kunnat se kampen den kämpat för att ta sig upp till ljuset.

Allt levande besitter det lilla fröets kraft att växa och bli något stort i världen, det gäller bara att hitta den rätta näringen för varje unik planta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar