För första gången på riktigt länge upplevde jag en stund av familjeidyll.
Hela familjen drog i väg för att köpa ingredienser till dagens middag.
Vi strosade långsamt genom affären och plockade på oss det vi behövde, barnen plockade sitt lördagsgodis och vägde in på vågen. (Lite orättvist blev det då dotterns godis vägde hela 2g mer än sonens ;) )
När vi kom hem hjälpte barnen till att bära in och plocka upp maten ur kassarna.
Helt plötsligt upptäcker jag att hela familjen fixar och donar tillsammans i köket, det skärs grönsaker, dukas skrattas och skojas...
Vilken känsla, barnen var med på eget initiativ och vi hade en riktigt mysig stund, väl värd att bevara i hjärtat för att plocka fram och minnas en dag när allt känns tungt och motigt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar